1.025% meer sample aanvragen voor de duurzame bouwmaterialen van StoneCycling
StoneCycling heeft de bouwindustrie opgeschud met hun innovatieve WasteBasedBrick. Deze baksteen is niet alleen duurzaam geproduceerd met een lage CO2-uitstoot en upcycled bouwafval, maar is ook esthetisch aantrekkelijk. Het duurde niet lang voordat deze steen in projecten van Amsterdam tot New York werd toegepast.
De uitdaging
In tegenstelling tot de meeste fabrikanten, die traditionele distributiekanalen gebruiken, zet StoneCycling in op hun website als primair verkoopkanaal. De vorige website had zijn beperkingen, dus het was tijd voor een rebranding en een nieuwe site. Deze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen: het aantal sample-aanvragen steeg met maar liefst 1025% in slechts zes maanden tijd.
De oplossing
Voor wie door de website navigeert, is het overduidelijk: de impact van zowel producten als projecten is overal zichtbaar. Het creëren van impact vormt de kern van alles wat StoneCycling onderneemt, en dat mag gezien worden. StoneCycling is op een missie om de ontwikkeling en het (her)gebruik van duurzame bouwmaterialen te versnellen, en zij zorgen dat het op een transparante manier wordt gecommuniceerd.
Unieke branding voor elk product
In samenwerking met Ape to Zebra (die de nieuwe branding verzorgde) en Nina van Bart (verantwoordelijk voor de art direction), hebben we een vernieuwend website-ontwerp gecreëerd. Dit leverde ons een ‘Honourable Mention’ op van het gerenommeerde designplatform Awwwards. Een uniek kenmerk van de StoneCycling-website is dat elke productpagina zijn eigen kleurenpalet heeft. Dit palet wordt automatisch gegenereerd door simpelweg een basiskleur in te stellen.
Meer call-to-actions, minder vragen
Hoewel het hoofddoel van de website is om meer gekwalificeerde sales leads te genereren, was het nodig om hier een rem op te zetten. Het salesteam kreeg meer verzoeken binnen dan ze af konden handelen. Geen slecht teken zou je zeggen. Maar in de praktijk bleken de meeste leads óf niet gekwalificeerd te zijn, óf een basale vragen te stellen die ook terug te vinden is op de website.
Door proactief antwoord op vragen te bieden en de call-to-actions te stroomlijnen daalde het aantal onnodige vragen met 80%.