Drie jaar terug hadden we het ons niet kunnen voorstellen. In tijden van een pandamie, oorlog, inflatie en economische regressie staat toch iedereen te springen om werk? We hadden het compleet bij het verkeerde eind. En het feit dat jij hier bent, bevestigt dat je waarschijnlijk hetzelfde dacht als wij.
De werknemer heeft het voor het kiezen. Dat zie je ook terug in de cijfers. Volgens de Intelligence Group geeft 37% van de werkgevers in Q3 2022 aan een tekort aan werknemers te hebben. Je zult het zelf ook ervaren: een vacature plaatsen in een vacaturebank is niet meer voldoende.
De reden om bij een bedrijf te werken verandert
Hoewel salaris een belangrijke rol speelt bij het kiezen voor een werkgever, zien we ook verandering plaatsvinden. Vooral onder jongeren worden de zachtere voordelen van een baan belangrijk. Er wordt meer gekeken naar vrijheid, work-life balance en cultuur. En juist daar liggen de kansen.
Een ‘werken bij’ website laten maken geeft je een streepje voor
We zijn het er denk ik over eens dat een overzicht met vacatures en functie-eisen niet meer voldoende is. Als we willen dat iemand bij ons komt solliciteren dan hebben we meer overtuiging nodig. Een ‘werken bij’ website geeft die overtuiging.

‘Werken bij’ websites in het kort
Een ‘werken bij’ website is een subsectie van de website speciaal ingericht om werknemers aan te trekken. Vaak heeft het een eigen subdomeinnaam, zoals werkenbij.onsbedrijf.nl. Dit is makkelijk te onthouden en er kan ook goed campagne op gevoerd worden met online advertenties, krantenadvertenties en autobelettering.
Hoewel de vacatures belangrijk zijn, staat het niet centraal bij een werken-bij site. Het gaat er om dat wij als werkgever aantrekkelijk overkomen. We willen antwoord geven op vragen als:
- Hoe komt mijn werkomgeving eruit te zien?
- Wie zijn mijn collega’s?
- Wat is de sfeer en cultuur die er heerst?
- Worden er activiteiten buiten werktijd georganiseerd?
- Hoe wordt mijn persoonlijke groei gestimuleerd?
Het belangrijkste bij het laten maken van een ‘werken bij’ website is de employer branding.

Waarom een werken bij website door Upside?
Je website zit technisch top in elkaar. Hij is snel, heeft de juiste structured data en is ontwikkeld met semantische code. En, we delen de website in rondom de belangrijkste keywords met voldoende bouwblokken om je content te laten groeien. Jouw website wordt Google’s nieuwe beste vriend.
In vaktaal: je conversie stijgt. Alles wat we doen, doen we met het overtuigen van potentiële werknemers in het achterhoofd. Door een slimme indeling van de werken-bij website en een geweldige gebruikerservaring voor je bezoekers zul je een stijging in het aantal sollicitanten zien.
Wij zorgen er voor dat aanpassingen doen aan je website een fluitje van een cent is. Net als het aanmaken van nieuwe pagina’s en vacatures. Wij leveren je het gereedschap, zodat jij de touwtjes in handen hebt. Liever je handen niet vuil maken? Kijk dan eens Upside Support.
Een werken bij website laten maken?
Neem gerust contact met ons op om je plannen en idee met ons door te nemen. Vaak kunnen we op basis van een kort gesprek een prijsindicatie geven, zodat je weet waar je aan toe bent.

Twijfel je nog ergens over?
Blijf niet met je vragen zitten. Wij hebben de antwoorden.