Drie jaar terug hadden we het ons niet kunnen voorstellen. In tijden van een pandamie, oorlog, inflatie en economische regressie staat toch iedereen te springen om werk? We hadden het compleet bij het verkeerde eind. En het feit dat jij hier bent, bevestigt dat je waarschijnlijk hetzelfde dacht als wij.

Een bedrijf met een gezicht trekt meer sollicitanten aan.

De werknemer heeft het voor het kiezen. Dat zie je ook terug in de cijfers. Volgens de Intelligence Group geeft 37% van de werkgevers in Q3 2022 aan een tekort aan werknemers te hebben. Je zult het zelf ook ervaren: een vacature plaatsen in een vacaturebank is niet meer voldoende.

De reden om bij een bedrijf te werken verandert

Hoewel salaris een belangrijke rol speelt bij het kiezen voor een werkgever, zien we ook verandering plaatsvinden. Vooral onder jongeren worden de zachtere voordelen van een baan belangrijk. Er wordt meer gekeken naar vrijheid, work-life balance en cultuur. En juist daar liggen de kansen.

Een ‘werken bij’ website laten maken geeft je een streepje voor

We zijn het er denk ik over eens dat een overzicht met vacatures en functie-eisen niet meer voldoende is. Als we willen dat iemand bij ons komt solliciteren dan hebben we meer overtuiging nodig. Een ‘werken bij’ website geeft die overtuiging.

‘Werken bij’ websites in het kort

Een ‘werken bij’ website is een subsectie van de website speciaal ingericht om werknemers aan te trekken. Vaak heeft het een eigen subdomeinnaam, zoals werkenbij.onsbedrijf.nl. Dit is makkelijk te onthouden en er kan ook goed campagne op gevoerd worden met online advertenties, krantenadvertenties en autobelettering.

Hoewel de vacatures belangrijk zijn, staat het niet centraal bij een werken-bij site. Het gaat er om dat wij als werkgever aantrekkelijk overkomen. We willen antwoord geven op vragen als:

  • Hoe komt mijn werkomgeving eruit te zien?
  • Wie zijn mijn collega’s?
  • Wat is de sfeer en cultuur die er heerst?
  • Worden er activiteiten buiten werktijd georganiseerd?
  • Hoe wordt mijn persoonlijke groei gestimuleerd?

Het belangrijkste bij het laten maken van een ‘werken bij’ website is de employer branding.

Een 'werken bij' website maken, zo doen we dat

Jullie verhaal, website indeling, visueel ontwerp, het maken van de website en klaar voor lancering.

Tijdens de kick-off leren we de cultuur binnen jullie bedrijf kennen. Wat maakt jullie bedrijf zo leuk om voor te werken? Wat zijn de benefits waar jullie je mee onderscheiden?

Welke informatie willen we kwijt op de website? En hoe gaan we die informatie presenteren? Dit samen bepaalt de ervaring van de sollicitant. De indeling leggen we vast in wireframes (een soort blauwdruk van een webpagina).

Jullie branding wordt toegepast op de wireframes uit de vorige stap. Samen vormt dit het visuele ontwerp. Hier zien jullie voor het eerst hoe de website er uit komt te zien. Er is uiteraard voldoende ruimte voor jullie eigen input.

Dit is waar onze nerds hun bed voor uitkomen. We brengen het visuele ontwerp tot leven met handgeschreven code. Waarom? We worden door niets beperkt en hoeven geen concessies te doen. Daarbij wordt je website sneller en beter vindbaar.

Het moment suprême. Klinkt heel spannend. Is het eigenlijk niet. Want voor die tijd heb jij de website uitgebreid kunnen testen en hebben onze Quality & Assurance testers de website uitgebreid doorgenomen. Kom maar op met die sollicitanten!

Waarom een werken bij website door Upside?

Werken bij Upside
Benefit #1

Je vacatures worden beter gevonden

En dat om twee redenen: Reden 1: Je website is technisch superieur gebouwd. Hij is snel, heeft de juiste structured data en is gemaakt met semantische code. Reden 2: We delen de website in rondom de belangrijkste keywords met voldoende bouwblokken om je content te laten groeien. Jouw website wordt Google's nieuwe beste vriend.

Benefit #2

Je ontvangt meer sollicitanten

In vaktaal: je conversie stijgt. Alles wat we doen, doen we met het overtuigen van potentiële werknemers in het achterhoofd. Door een slimme indeling van de werken-bij website en een geweldige gebruikerservaring voor je bezoekers zul je een stijging in het aantal sollicitanten zien.

Benefit #3

Je hebt de controle

Wij zorgen er voor dat aanpassingen doen aan je website een fluitje van een cent is. Net als het aanmaken van nieuwe pagina's en vacatures. Wij leveren je het gereedschap, zodat jij de touwtjes in handen hebt. Liever je handen niet vuil maken? Kijk dan eens bij Nerds as a Service.

Een selectie van onze opdrachtgevers

transavia-logo
ministerie-van-infrastructuur-en-milieu
Autogrill-Logo
tno-innovation-for-life-logo-vector 2
hms-host
hogeschool-van-amsterdam-1
wolterinck-logo
unibai-rodamco-westfield-logo
van-der-valk-shipyard-logo
Veiligheidsregio Groning
194160
Shape

Een werken bij website laten maken?

Neem gerust contact met ons op om je plannen en idee met ons door te nemen. Vaak kunnen we op basis van een kort gesprek een prijsindicatie geven, zodat je weet waar je aan toe bent.

Tijd voor een upside?

Neem contact op

Twijfel je nog ergens over?

Blijf niet met je vragen zitten. Wij hebben de antwoorden.