Hoe word je een autoriteit in jouw vakgebied? Zorg eerst voor een platform (website) met een onderscheidende branding, trek experts aan om de juiste vakkennis in huis te halen en creëer wekelijks content en geef dit gratis weg.

  • 36% Meer contactaanvragen
  • 70% Meer gebruikers
  • 10% Lagere bounce rate

Niet aanbieden van diensten, maar oplossen van problemen

Wanneer het om je eigen business gaat, wil je al snel verzanden in het gebruik van vaktermen. Alsof de onderdelen van jouw aanbod de normaalste zaak van de wereld zijn. “Het is lastig om het label te lezen vanuit de binnenkant van de wijnfles” is een rake uitspraak. Soms heb je iemand van buitenaf nodig die met een frisse blik naar je website kijkt.

Het grote verschil

De wijziging met de meeste impact is de manier waarop het aanbod wordt gepresenteerd. Waar op de oude website de diensten werden aangeboden vanuit vaktermen, staat de nieuwe WordPress site in het teken van het bieden van oplossingen vanuit het perspectief van de bezoeker.

Charco & Dique homepage door Upside

De consultant centraal

Bij Charco & Dique draait het om expertise. En expertise komt van de experts. Daarom komen de consultants overal in de website terug: bij de oplossingen, de sectoren en de artikelen. Alles staat in verbinding met consultants.

Stel een vraag aan onze specialisten

Om de lijntjes kort te houden, en snel tot een antwoord op een vraag te komen, kan de bezoeker vanuit elk onderwerp direct een vraag aan de juiste expert stellen.

Charco & Dique website consultants desktop
Charco & Dique website consultants mobile
Charco & Dique website stel een vraag

Content, content en content

Om daadwerkelijk die thought leader of autoriteit te worden, moet er ruimte zijn voor content. En die ruimte is er in verschillende vormen. Zo zijn er:

  • Artikelen
  • Wiki’s
  • Downloads
  • Webinars
  • In de media items

Deze verschillende variaties aan content zijn gebundeld op de ‘onderwerp’-pagina’s voor een snel overzicht van alles dat relevant is voor de bezoeker.

Charco & Dique website content pagina's

De jacht naar relevantie

We hebben niet meer het geduld zoals we dat 20 jaar terug hadden. We willen geen 101 verschillende mogelijkheden en keuzes meer hebben. Relevantie is belangrijk geworden. We willen nu weten wat voor ons belangrijk is.

Verschillende ingangen voor verschillende situaties

Soms komt een klant – zeg een bank – bij Charco & Dique met een specifiek probleem. Een vraag kan zijn: “Ik moet voldoen aan de privacy wetgeving, hoe doe ik dat?” De juiste oplossing vindt de klant al snel via het dienstenoverzicht.

Soms weet een klant niet exact wat er nodig is om compliant te zijn. Om die reden hebben we de sectorenpagina’s geïntroduceerd. Als bank vind je op de sectorpagina voor banken alle oplossingen die relevant zijn voor jouw situatie.

Charco & Dique sectoren pagina

Maatwerk WordPress website voor flexibiliteit en vrijheid

We hebben een maatwerk WordPress thema ontwikkeld met een tiental flexibele componenten voor de contentpagina’s. De in-house content marketeer van Charco & Dique heeft de vrijheid om zelf de pagina’s in te richten door te kiezen voor de verschillende blokken. Dit modulaire systeem zorgt er voor dat het ontwerp in stand blijft en er ook veel vrijheid is.

Charco & Dique website overzicht van de flexibele kiesbare componenten
"Het team van Upside heeft ons geholpen met het ontwerpen en ontwikkelen van drie verschillende websites, waar we stuk voor stuk erg tevreden over zijn. Ze reageren snel, staan altijd voor ons klaar in het geval van vragen en denken goed mee met onze organisatie. Fijne partij om mee te werken!"
Marieke Blankenstein Charco & Dique
Marieke Blankenstein Charco & Dique

Het resultaat: meer bezoekers, meer contactaanvragen en meer leads

Uiteindelijk gaat het om de resultaten. De nieuwe maatwerk website heeft in het eerste jaar na de lancering gezorgd voor:

  • 36% meer contactaanvragen
  • 70% meer bezoekers
  • 10% lagere bouncerate
  • 66% meer lead magnet downloads