Een Uber-waardige ervaring voor de klanten van StoneCycling

Dat was hoe de opdracht luidde toen we voor het eerst binnenstapten bij het kantoor van StoneCycling. Het doel? Het vinden van de juiste bouwsteen en het bestellen van een sample zo makkelijk mogelijk maken. Reden #1: om meer architecten aan het merk StoneCycling te binden. Reden #2: zo dat het team van StoneCycling minder tijd kwijt hoeft te zijn aan supportvragen.

Over StoneCycling

StoneCycling maakt duurzame bouwmaterialen. Dat begon met de WasteBasedBricks®; bouwstenen gemaakt van upcycled (bouw)afval. Dat is niet alleen duurzaam, maar door de unieke eigenschappen van het gebruikte afval zijn de stenen ook bijzonder mooi.

StoneCycling’s missie is om mooie bouwmaterialen te maken van 100% upcycled afval, met een positieve CO₂-impact op onze planeet

De uitdaging

Het primaire doel was door middel van een Uber-waardige ervaring meer architecten aan StoneCycling te binden, zonder onnodig samples te versturen. Daarbij moest de website in lijn zijn met de nieuwe visuele identiteit van StoneCycling.

De oplossing

De nieuwe maatwerk WordPress website geeft architecten en projectontwikkelaars alle nodige middelen en informatie om een keuze te maken. Het bestellen van samples is vereenvoudigd, maar ook strenger geworden. Om toch iedereen te kunnen voorzien, is het nu mogelijk om digitale samples te bestellen. Het team van StoneCycling is nu minder tijd kwijt aan supportvragen door de FAQ-database en de gerichte paden voor contact.

StoneCycling website How it's made page
StoneCycling the problem and the solution

De productpagina als landingspagina

Uit interviews met architecten blijkt dat ze eerst de bouwsteen met de juiste kleur en afwerking zoeken, en dan pas de diepte induiken. De productpagina’s zijn zorgvuldig ingericht dat ze antwoord bieden op alle vragen die een architect daarna zal hebben.

StoneCycling website product page

Productpagina’s met een eigen branding

Ieder product is uniek. En dat wordt versterkt door een eigen kleurenpalet. Door simpelweg de hoofdkleur op te geven, genereert het systeem een uniek palet van 8 kleuren.

StoneCycling website product colours
StoneCycling website products overview
StoneCycling website products overview filters

Minder samples versturen met de checkout wall

Samples van het product zijn essentieel voor een architect om de juiste keuze te kunnen maken. StoneCycling wil geen afval creëren door onnodig samples te versturen. De checkout wall stelt drie essentiële vragen om te bepalen of het haalbaar is voor een project. Moet je een vraag met ‘nee’ beantwoorden? Geen probleem. Ze sturen je met liefde een digitale sample pakket.

StoneCycling website cart
StoneCycling website checkout wall
StoneCycling website checkout
StoneCycling website sample request received

Balans tussen esthetiek en missie

Als je een architect vraagt waar hij het eerst naar kijkt dan zal hij zeggen ”de esthetiek van het bouwmateriaal”. Als je vraagt hoe belangrijk duurzaamheid is in zijn keuze, zal hij antwoorden dat “duurzaamheid zeer belangrijk is”. We hebben een balans gecreëerd waar de esthetische eigenschappen centraal staan en de missie zorgvuldig wordt geïnjecteerd.

StoneCycling website project page

Impact, impact, impact

Wat is dan die impact die je met StoneCycling maakt? Ieder project wordt uitgedrukt in hoeveel kilogram afval er geupcycled is. En een nieuw project starten? De Impact Calculator helpt je te berekenen hoeveel kilogram afval een nieuwe bestemming krijgt in jouw project.

StoneCycling website impact calculator
StoneCycling website contact page