De uitdaging
De groeiende populariteit van de duurzame bouwmaterialen van StoneCycling legde te veel druk op het salesteam. Zij moesten ontlast worden. Ook was de website indeling niet in lijn met de verwachting van de websitebezoeker. We werden gevraagd een strategie te bedenken die de gebruikerservaring op de website aanzienlijk verbetert en tegelijkertijd het sales team ontlast.
Daarnaast werd er te vaak productsamples besteld voor projecten die niet voldoen aan de minimale afname. StoneCycling wil de aarde niet onnodig belasten door onnodig samples te versturen. We werden gevraagd om ook hiervoor een oplossing te bedenken.
De oplossing
De nieuwe maatwerk WordPress website geeft architecten en projectontwikkelaars alle nodige middelen en informatie om een keuze te maken. Het bestellen van samples is vereenvoudigd, maar ook strenger geworden. Om toch iedereen te kunnen voorzien, is het nu mogelijk om digitale samples te bestellen. Het team van StoneCycling is nu minder tijd kwijt aan supportvragen door de FAQ-database en de gerichte paden voor contact.