Website ROI Calculator
Bereken wat een website je kan opleveren.Jaar | Investering | Additionele omzet | Resultaat |
---|---|---|---|
1 | € 0 | € 0 | € 0 |
2 | € 0 | € 0 | € 0 |
3 | € 0 | € 0 | € 0 |
4 | € 0 | € 0 | € 0 |
5 | € 0 | € 0 | € 0 |
totaal | € 0 | € 0 | € 0 |
Vragen over de ROI calculator
Wat betekent ROI?
Wanneer is een website een goede investering?
Waarom wordt de ROI over 5 jaar berekend?
Help, ik weet de conversieratio van mijn website niet!
Wat levert een website op?
Een website is geen kleine investering – helemaal niet als het maatwerk is. Voordat je zo’n investering doet, wil je een inschatting maken wat mogelijk kan opleveren. Vandaar dat we de website ROI calculator ontwikkeld hebben.
Veel B2B bedrijven zien een website nog steeds als een ‘moetje’, maar het is meer dan dat. Een goed uitgevoerde maatwerk website levert geld op. Het is het middelpunt van alle online marketing uitingen. En hoe beter die website converteert, hoe beter je marketingcampagnes presteren. Daarnaast zorgt een website met een goede strategie ervoor dat sales leads warmer het verkoopgesprek ingaan – en dus ook de salesconversieratio zal stijgen.
Speciaal voor in-house marketeers
Als in-house marketeer heb je te maken met je jaarlijkse marketingbudgetten en die ene oude website die met duct tape aan elkaar lijkt te hangen. Die marketingbudgetten laten zelden voldoende ruimte over voor een nieuwe website, dus er moet extra geld bij. Maar hoe overtuig je het MT?
De website ROI calculator helpt je daarbij. Management en directie zijn vaak analytisch en zoomen uit om een beslissing te maken. Ze willen het grotere plaatje zien. Door een aantal scenario’s met de ROI calculator te berekenen, speel je in op hun grootste drijfveer: geld. Niets is zo overtuigend als een potentiële hoge ROI, met een laag risico.