Ga naar de inhoud

Website ROI Calculator

Bereken wat een website je kan opleveren.

Huidige website statistieken

i De huidige conversieratio van je primaire call to action. Je vindt dit terug in Google Analytics of andere tracking software. Weet je het niet? Vul dan 1% in.
i De sales conversieratio is het percentage van de bezoekers die contact opnemen en vervolgens klant worden.
i Hiermee bedoelen we de Customer Lifetime Value (CLV). Dus hoeveel omzet genereert een klant in de jaren dat hij klant is?

Gewenste groei

i Dit is het percentage dat bovenop de huidige conversieratio komt. Dus heb je nu 1%, en wil je naar 1,5%, dan vul je hier 0,5 in.
i Een nieuwe website alleen hoeft niet direct tot meer bezoekers te leiden, maar door goede technische SEO wordt je website beter gevonden.

Investering

i Een website heeft ook maandelijkse kosten, dus nemen we die mee in de berekening.
Conversatieratio
0%
Voor
0%
Na
Bezoekers
0
Voor
0
Na
Klanten geconverteerd
0
Voor
0
Na
Omzet uit website per maand
€ 0
Voor
€ 0
Na
Jaar Investering Additionele omzet Resultaat
1 € 0 € 0 € 0
2 € 0 € 0 € 0
3 € 0 € 0 € 0
4 € 0 € 0 € 0
5 € 0 € 0 € 0
totaal € 0 € 0 € 0
Voer de statistieken in van je huidige website en klik op 'Bereken ROI'! 😁

Vragen over de ROI calculator

Wat levert een website op?

Een website is geen kleine investering – helemaal niet als het maatwerk is. Voordat je zo’n investering doet, wil je een inschatting maken wat mogelijk kan opleveren. Vandaar dat we de website ROI calculator ontwikkeld hebben.

Veel B2B bedrijven zien een website nog steeds als een ‘moetje’, maar het is meer dan dat. Een goed uitgevoerde maatwerk website levert geld op. Het is het middelpunt van alle online marketing uitingen. En hoe beter die website converteert, hoe beter je marketingcampagnes presteren. Daarnaast zorgt een website met een goede strategie ervoor dat sales leads warmer het verkoopgesprek ingaan – en dus ook de salesconversieratio zal stijgen.

Speciaal voor in-house marketeers

Als in-house marketeer heb je te maken met je jaarlijkse marketingbudgetten en die ene oude website die met duct tape aan elkaar lijkt te hangen. Die marketingbudgetten laten zelden voldoende ruimte over voor een nieuwe website, dus er moet extra geld bij. Maar hoe overtuig je het MT?

De website ROI calculator helpt je daarbij. Management en directie zijn vaak analytisch en zoomen uit om een beslissing te maken. Ze willen het grotere plaatje zien. Door een aantal scenario’s met de ROI calculator te berekenen, speel je in op hun grootste drijfveer: geld. Niets is zo overtuigend als een potentiële hoge ROI, met een laag risico.